Wij streven naar de hoogste kwaliteit van zorg en welzijn voor onze bewoners. Bouwen aan kwaliteit kunnen we echter niet alleen, dit doen we samen. Door samen te werken met zorgverleners en familie kunnen we de kwaliteit blijven verbeteren.
Om de kwaliteit te waarborgen biedt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) richtlijnen waar alle zorgaanbieders aan moeten voldoen. In deze wet zijn eisen opgenomen ten aanzien van:
- Het leveren van verantwoorde zorg, dat wil zeggen: zorg van hoog niveau die tijdig, veilig en doeltreffend is.
- Het bespreken van het zorgplan met cliënten.
- Het regelen van medezeggenschap.
- Het organiseren van een werkwijze voor medewerkers om incidenten veilig te melden.
- De beschikking over een klachtenregeling.
- Het afleggen van verantwoording richting zorgkantoren, de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en stakeholders. Elke zorgaanbieder maakt jaarlijks voor 1 juni een verslag over het kwaliteitsbeleid van het afgelopen jaar. Hierin staat onder meer hoe cliënten bij de zorg zijn betrokken en op welke wijze aan kwaliteit van zorg wordt gewerkt.
HKZ Certificering
Stepping Stones Home & Care voldoet aan alle eisen die gesteld worden vanuit de Wkkgz.
Daarnaast zijn wij HKZ gecertificeerd. Jaarlijks vindt er een externe toetsing plaats, uitgevoerd door de externe certificeerder Dekra.
Continu verbeteren
Stepping Stones Home & Care stimuleert een cultuur van continu verbeteren. Vanuit de organisatie wordt er door directie, management en medewerkers gehandeld vanuit een heldere visie op wonen, welzijn en zorg. Daar waar mogelijk betrekken we vooral de bewoner zelf, maar ook de familie/vertegenwoordiger.
In de dagelijkse zorg is er altijd tijd voor ideeën en gesprekken om zodoende de behoefte en wensen van de bewoner zo optimaal mogelijk in te vullen. Door te leren van situaties, klachten en incidenten wordt onze dienstverlening steeds een stapje beter. Open en concreet hierover communiceren helpt daarbij en medewerkers krijgen hiervoor tijd en middelen beschikbaar. Indien van toepassing wordt ook de familie of vertegenwoordiger van de bewoner hierbij betrokken. Situaties worden inzichtelijk en vergelijkbaar gemaakt en leermomenten worden zichtbaar.
Kwaliteitsverslag
In ons kwaliteitsverslag leest u hoe wij in 2017 hebben gewerkt aan het ontwikkelen en waarborgen van onze kwaliteit, met als doel de best mogelijke zorg en ondersteuning voor onze bewoners en hun naasten.
Kwaliteitsverslag Stepping Stones Home & Care 2017